Ești aici: Calculatorescu » Diverse » Cum influențează hostingul vânzările unui magazin online

Cum influențează hostingul vânzările unui magazin online

Foarte mulți proprietari de afaceri merg pe ideea că hostingul nu contează atât de mult dacă ai un site bun și clienți dornici să cheltuie bani în magazinul tău. Ei bine, lucrurile nu stau chiar așa, iar hostingul poate influența vânzările unui magazin online, atât în mod direct, cât și în mod indirect.

Atunci când vine vorba de înregistrarea domeniului, trebuie să alegi un nume pe care poți construi un brand și să nu folosești numele altui brand. De asemenea, poți merge pe varianta .ro, .com sau cea specifică țării în care vrei să vinzi. Cu toate astea, procesul de înregistrare este destul de simplu, completezi datele tale, plătești factura și în câteva momente poți folosi noul domeniu achiziționat.

Când vine vorba de hosting, lucrurile sunt mai complicate deoarece de acesta depinde stabilitatea și securitatea site-ului tău. Având aceste lucruri în vedere, în continuare, vorbim despre cele 8 moduri în care hostingul influențează vânzările afacerii tale cu mențiunea că o parte dintre recomandări sunt general valabile pentru site-uri și bloguri, nu doar pentru magazine online.

Cum influențează hostingul vânzările unui magazin online

Viteza de încărcare

Conform studiilor, majoritatea utilizatorilor se așteaptă ca un site să se încarce în mai puțin de o secundă. Cu cât timpul de încărcare al unei pagini este mai mare, cu atât mai mulți utilizatori aleg să părăsească site-ul și să caute produsele de care au nevoie în altă parte.

Viteza de încărcare nu doar că îți poate alunga vizitatorii, dar contează din ce în ce mai mult și pentru SEO. Astfel, nu vei mai putea ocupa poziții bune în rezultatele motoarelor de căutare dacă nu ai un site bine optimizat și prietenos cu utilizatorii.

Support

De-a lungul anilor mi s-a întâmplat și mie să nu îmi meargă blogul din diferite motive și să nu-mi dau seama de ce. Aceste probleme au fost întotdeauna soluționate atunci când am apelat la suportul oferit de firma de hosting.

Uptime / Downtime

Uptime se referă la timpul în care site-ul tău este online. Deși este aproape imposibil ca cineva să garanteze pentru un uptime de 100%, cel puțin 99% este realizabil și majoritatea firmelor serioase de hosting oferă această garanție.

Cum te afectează acest uptime? Ei bine, imaginează-ți cum ar fi ca un magazin fizic să fie închis în fiecare zi câteva minute la orele de vârf. Potențialii clienți ar citi pe ușă că este închis și ar merge la concurență. Așa se întâmplă și în cazul unui site care nu poate fi accesat, utilizatorii vor merge către alt site care funcționează în acel moment.

Backup

Nu știi că ai nevoie de back-up până nu se întâmplă ceva cu site-ul tău. Acum mai mulți ani am înțeles pe pielea mea ce înseamnă să ai un serviciu de hosting fără back-up și aproape că am pierdut toate articolele pe care le aveam scrise până în acel moment. Norocul meu a fost că făcusem un back-up offline din întâmplare cu ajutorul unui plugin pe care îl văzusem într-un clip de pe YouTube.

Partea bună este că firmele de hosting care pun preț pe calitatea serviciilor oferă back-up automat sau la cerere. Așadar, înainte de a cumpăra hosting, verifică dacă oferă și backup.

Securitate

Fraudele pe internet sunt în continuă creștere, iar hackerii iau la rând site-uri pentru a descoperi vulnerabilități în scopul de a profita de ele.

Din acest motiv ai nevoie de un serviciu de găzduire capabil să te apere de aceste atacuri în măsura în care și tu iei anumite măsuri precum o parolă puternică pentru contul de host și admin și update-uri frecvente pentru site-ul sau magazinul tău online.

În acest mod nu doar că protejezi site-ul în care ai investit, dar protejezi și datele personale pe care le ai de la clienți stocate în baza de date.

Certificat SSL

Dacă ai un magazin online sau plănuiești să-ți faci unul, cu siguranță știi deja și despre diferența dintre HTTP și HTTPS. HTTPS nu doar că este necesar pentru posibilitatea de a accepta plata cu cardul, dar oferă și un plus de securitate și încredere site-ului.

De asemenea, certificatul SSL este și unul dintre miile de factori pe care îi ia în calcul algoritmul Google pentru poziționarea unei pagini în rezultatele de căutare.

Hosting dedicat platformei folosite

Există multe platforme prin care poți deschide un magazin online. Cele mai cunoscute sunt WordPress cu WooCommerce, Magento, PrestaShop și OpenCart. Pentru o parte dintre acestea există servicii dedicate pe care o firmă de hosting ți le poate oferi pentru a permite platformei pe care urmează să construiești un magazin online să ruleze la capacitate maximă.

De asemenea, în funcție de ce fel de găzduire alegi poți primi și anumite beneficii. Spre exemplu, cu un hosting pentru WordPress poți instala WordPress în doar câteva click-uri, iar resursele serverului vor fi gândite pentru această platformă.

Așadar, atunci când alegi un serviciu de găzduire web, specifică și ce platformă urmează să folosești pentru a primi cea mai bună recomandare din partea firmei respective.

Scalabilitate și spațiu de stocare

Poate crezi că 5GB sunt mulți atunci când vine vorba de hosting deoarece poți redimensiona și optimiza pozele și platforma nu ocupă foarte mult spațiu. Ei bine, dacă vorbim de un magazin cu mii sau poate chiar zeci sau sute de mii de produse, spațiul acesta nu va fi de ajuns și ai nevoie de scalabilitate.

Prin scalabilitate se înțelege capacitatea hostului de a-ți oferi resurse mai bune în funcție de nevoile pe care le ai. Acesta fiind și motivul pentru care poți alege mai multe pachete precum start sau premium. Spre exemplu, pentru un magazin cu trafic mediu probabil pachetul start va fi mai mult decât necesar, dar este recomandat ca în perioada de Black-Friday și de Crăciun să ai la dispoziție mai multe resurse deoarece atunci se înregistrează cea mai mare creștere a vânzărilor dintr-un an.

Pentru orice altă întrebare despre magazinele online sau serviciile de găzduire te aștept în rubrica de comentarii.

Marius Călin
Îmi place să testez cele mai noi gadget-uri și vreau să aduc informații relevante prin fiecare articol scris, fie el de tip review, informațional sau tutorial. În timpul liber merg la concerte, filme, mă uit la seriale sau fac fotografii pe care uneori le postez și pe Instagram.

Susține blogul

- Ads -

536FaniÎmi place
1,446CititoriConectați-vă
39AbonațiAbonați-vă

Articole recente

Cuprins:

4 Comments

  1. Am un magazin online facut pe Magento si nu stiu cum sa-l fac cunoscut. Am incercat sa postez in diferite grupuri pe facebook, dar se pare ca nu functioneaza, oamenii pur si simplu nu dau click pe postari si le ignora.

    • Sunt multe moduri prin care poti promova un magazin. Cel mai simplu e sa apelezi la campanii PPC si sa mergi in paralel cu SEO si cu social media pe partea organica.

    • Nu vad de ce n-ar merge, dar cu siguranta cu .ro vei fi mai de incredere pentru clientii din tara si s-ar putea sa te favorizeze si Google acolo foarte putin pentru rezultatele locale (asta desi limba declarata conteaza mult mai mult decat un TLD).

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aproape ai terminat de citit, îmi poți da un like pe Facebook?

Dacă vrei, te poți înscrie și la newsletter

*fără spam și îți voi trimite doar informații care cred că te interesează


No, thanks!