Ești aici: Calculatorescu » Info utile » Ce este un blog și cu ce te ajută

Ce este un blog și cu ce te ajută

În următoarele minute îți voi explica ce este un blog, cu ce te ajută unul și cum îți poți deschide și tu un blog simplu în mod gratuit și de ce ai nevoie pentru a deschide un blog complex.

Termenul de blog a apărut în anul 1997, când John Berger (critic de artă) și-a denumit propriul site weblog. Ulterior cuvântul a fost simplificat și am ajuns la denumirea de blog.

ce este un blog

Ce este un blog

Un blog (prescurtare de la „weblog”) este o colecție de articole adesea însoțite de fotografii publicate pe o platformă aranjate de la cel mai vechi la cel mai nou.

- Advertisement -

Acesta permite autorilor să împărtășească idei, informații și experiențe cu oricine accesează adresa blogului. O parte importantă din structura blogului este posibilitatea cititorilor de a comenta la articole și de a lansa teme de discuție pe marginea acestora.

Care este diferența dintre un blog și site

Un site web este un ansamblu de pagini care pot include informații despre o companie, un produs sau un serviciu. Adesea site-urile web sunt statice și nu publică regulat conținut asemenea unui blog deoarece nu este scopul lor.

Blogul este și el tot un website, ba chiar multe site-uri au și secțiune de blog. Spre deosebire de website, blogul este locul în care sunt publicate articole regulat și, așa cum menționam mai sus, comunicarea este bi-direcțională.

Cu ce te ajută blogul

Blogul este un instrument de comunicare util care este deținut 100% de autorul acestuia. Spre deosebire de rețelele sociale, dacă blogul este creat pe domeniul propriu (vorbim despre asta mai jos), autorul are control total asupra conținutului și poate modera comentariile cititorilor.

Înainte de a ajunge la partea în care îți explic cum să îți faci un blog vorbim și de câteva dintre beneficiile acestuia.

  • Exprimarea opiniilor: blogul îți oferă un spațiu pentru a-ți împărtăși gândurile, ideile și experiențele cu alții.
  • Dezvoltarea unei comunități: în funcție de subiectele despre care scrii poți transforma blogul într-o comunitate cu valori și ideologii comune.
  • Promovarea unui produs sau serviciu: blogurile sunt instrumente utile pentru a promova diverse produse și servicii. Fie un brand colaborează cu proprietari de bloguri pentru promovarea acestora, fie autorii au servicii și produse pe care le promovează prin blogurile personale.
  • Dezvoltarea personală: blogurile au tendința de a te scoate uneori din zona de confort și te ajută să te dezvolți în diferite arii precum: scrierea creativă, limbaje de programare comune precum HTML și CSS, dar îți aduce și oportunități prin participarea la evenimente dedicate blogosferei.
  • Generarea de venit: Cu strategiile potrivite, blogul poate fi monetizat prin publicitate, sponsorizări și promovarea produselor afiliate.

CMS-uri populare pentru bloguri

Blogurile se bazează pe un sistem de manageriere a conținutului și în continuare îți voi prezenta câteva pe scurt cu mențiunea că WordPress este cel mai popular CMS și poate fi folosit gratuit.

  1. WordPress: Este cel mai popular CMS gratuit datorită versatilității, ușurinței de utilizare și numeroaselor teme și plugin-uri disponibile.
  2. Blogger: Este o platformă gratuită deținută de Google, care permite crearea și gestionarea simplă a blogurilor. Blogger este potrivit pentru utilizatorii începători și pentru blogurile personale deoarece nu presupune cumpărarea unei teme și setarea acestuia la nivel avansat.
  3. Joomla: Este un alt CMS puternic care oferă multe opțiuni de personalizare și extensii, dar poate necesita mai multă experiență tehnică pentru a fi utilizat eficient și se adresează unei nișe specifice.
  4. Drupal: Este un CMS robust, care oferă o mare flexibilitate în dezvoltarea de site-uri și bloguri complexe, dar necesită cunoștințe tehnice avansate și nu se pretează doar pentru publicarea de conținut text.

Cum poți face un blog

Cum să faci un blog gratis

Pentru a crea un blog gratuit poți folosi platforme precum Blogger sau WordPress.com. Acestea oferă găzduire gratuită și un nume de domeniu la nivel de subdomeniu (exemplu: numeblog.blogspot.com).

Aceste platforme sunt ideale pentru studenți sau bloggeri la început de drum, dar nu permit personalizarea temelor și sunt mult mai greu de monetizat. Cu toate acestea majoritatea dintre noi, cei care scriu astăzi pe internet, au început cu un astfel de blog.

- Advertisement -

Cum să faci un blog pe domeniu propriu

Blogul pe domeniu propriu presupune achiziționarea unui domeniu .ro sau orice altă extensie de care ai nevoie și legarea acestuia la un serviciu de hosting. În alte cuvinte, plătești anual o taxă pentru a-ți rezerva domeniul și o alta pentru a-l ține pe un server la care ai acces să modifici blogul așa cum dorești.

Iată pașii pe care trebuie să-i faci pentru a-ți deschide un blog pe domeniu propriu:

  1. Alege un nume de domeniu: acesta va servi drept adresa la care cititorii pot să acceseze conținutul postat de tine. Spre exemplu, numele de domeniu al acestui blog este calculatorescu.ro.
  2. Alege un furnizor de găzduire web: hostingul denumit și găzduire web este un server pe care toate fișierele blogului sunt stocate și ținute online în permanență pentru a fi accesate de cititori.

    Pentru a alege un serviciu bun de hosting trebuie să ții cont și de platforma pe care urmează să construiești blogul sau site-ul deoarece serverul poate fi optimizat la nivel tehnic pentru a funcționa mai bine cu un anumit CMS. Spre exemplu, dacă ai un blog pe WordPress, ideal este să alegi un serviciu specializat în găzduire WordPress deoarece acesta va veni cu resurse suplimentare și va putea susține un trafic de mai mulți vizitatori.
  3. Instalează un CMS: sistemul de management al conținutului face exact ce îi spune și numele, te ajută să organizezi conținutul într-un mod prietenos pentru internet și pentru motoarele de căutare. Varianta cea mai folosită este WordPress.
  4. Creează și personalizează designul blogului: înainte de a publica noul articol trebuie să alegi și o temă pentru blogul tău și să îl personalizezi. Poți face asta cu ajutorul unor tutoriale de pe internet sau apelând la un web developer pe care îl poți contacta chiar imediat ce ai rezervat numele de domeniu.
  1. Publică primul articol: adevărata provocare abia aici începe. De îndată ce totul este setat și blogul poate fi accesat pe internet poți publica primul articol și să-ți faci un plan de conținut. În funcție de scopul cu care ai creat blogul poți începe să dezvolți un plan complex bazat pe obiective SMART.

Diferența dintre un blog personal și unul de companie

Un blog personal se concentrează pe experiențele, gândurile și opiniile autorului și are adesea un ton informal și prietenos. Practic în cazul unui blog personal nu există reguli și fiecare poate să-l folosească așa cum dorește.

Un blog de companie este adesea creat ținând cont de anumite reguli și este folosit pentru promovarea produselor companiei sau pentru publicarea conținutului util din domeniul de activitate al companiei. Blogurile de companie sunt instrumente utile pentru a te conecta cu publicul la un nivel mai personal decât printr-un site de prezentare.

Blog pentru branding

O strategie eficientă de branding include crearea unui blog și folosirea lui pentru a contura și întări imaginea unui individ sau a unei companii.

Dacă scopul tău este crearea unui blog pentru a ajuta la dezvoltarea unui brand ține cont de următoarele aspecte de are trebuie să ții cont:

  • Definirea unei voci și a unui ton care să reflecte valorile și personalitatea companiei sau a individului.
  • Crearea de conținut util și informativ pentru publicul țintă.
  • Menținerea unei prezențe constante prin publicarea regulată de articole.
  • Încurajarea interacțiunii cu cititorii prin comentarii și canale de social media.

Diferența dintre blog și vlog

În timp ce blogul se referă la crearea conținutului sub formă de articole scrise care pot include imagini sau alte elemente multimedia, abordând diverse teme și experiențe, vlogul se referă la crearea conținutului sub formă de clip video, în care vloggerii înregistrează și editează aceste videoclipuri pentru a transmite informații și a exprima idei într-un mod dinamic.

Întrebări frecvente despre bloguri

Cum generez trafic pe blog?

Pentru a atrage vizitatori pe blog poți utiliza strategii precum promovarea conținutului pe rețelele sociale, optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), colaborarea cu alți bloggeri și promovarea conținutului prin metode plătite.

Cum monetizez un blog?

Monetizarea unui blog se poate realiza prin diverse metode, precum publicitate (banner, Google AdSense, advertoriale), sponsorizări, vânzarea de produse sau servicii proprii sau prin marketingul afiliat.

În concluzie, un blog este o platformă eficientă și versatilă pentru a-ți împărtăși ideile, pentru a promova produse sau servicii, dar și pentru a construi o comunitate în jurul acestuia.

Având în vedere numeroasele beneficii pe care un blog le poate aduce, este important să pornești la drum cu o strategie clară deoarece rezultatele se vor vedea în timp doar dacă există constanță.

- Advertisement -
Articolul precedent
Articolul următor
Marius Călin
Marius Călin
Îmi place să testez cele mai noi gadget-uri și vreau să aduc informații relevante prin fiecare articol scris, fie el de tip review, informațional sau tutorial. În timpul liber merg la concerte, filme, mă uit la seriale sau fac fotografii pe care uneori le postez și pe Instagram.

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte articole de pe site care s-ar putea să te intereseze:
1,059UrmăritoriÎmi place
1,248UrmăritoriVezi cont
66AbonațiABONEAZĂ-TE
Susține blogul prin afiliere
Articole recente
Parteneri
Ads
Cuprins

Aproape ai terminat de citit, îmi poți da un like pe Facebook?

Dacă vrei, te poți înscrie și la newsletter

*fără spam și îți voi trimite doar informații care cred că te interesează


No, thanks!