Ești aici: Calculatorescu » Info utile » Culori primare în design: Ce rol au roșul, albastrul și galbenul

Culori primare în design: Ce rol au roșul, albastrul și galbenul

În acest articol vorbim despre culorile primare și care este rolul acestora în design, dar și cum pot fi folosite în avantajul unui brand.

Ce este o culoare primară?

Pentru a defini o culoare primară trebuie să ne gândim la modul în care aceasta este creată. Așadar, o culoare primară este cea care nu poate fi creată prin amestecarea altor culori. Culorile primare sunt: roșu, albastru, galben.

Prin urmare, culorile primare sunt baza pentru toate celelalte culori. Ele sunt folosite pentru a crea orice altă culoare din spectru, inclusiv culorile secundare și terțiare.

- Advertisement -

Rolul roșului în design

Roșul este o culoare cunoscută pentru puterea și energia sa. Este folosit în design deoarece inspiră pasiune, energie și acțiune.

Roșul poate fi folosit ca accent sau ca o culoare predominantă. Cu toate acestea, roșul trebuie să fie folosit cu moderație deoarece poate îngreuna designul.

Rolul albastrului în design

Culoarea albastru este adesea asociată cu seninătatea, calmul și liniștea. Este o culoare capabilă să inducă un sentiment de relaxare. Tocmai din acest motiv vei regăsi albastrul în logourile multor branduri populare, dar și în designul site-urilor acestora.

Exemple sunt multe, dar amintim: Facebook, Twitter, Microsoft și IBM.

Rolul galbenului în design

Galbenul este o culoare des asociată cu soare. Principala sa calitate este optimismul pe care îl inspiră și, prin urmare, este folosită pentru a crea o stare de fericire privitorului.

Folosit în design încă din Egiptul Antic, galbenul este o culoare populară și pentru capacitatea sa de a atrage atenția. Tocmai din acest motiv, multe publicații încorporează galbenul în designul pictogramelor de pe site.

De asemenea, galbenul face un contrast excelent cu negrul, fapt pentru care este folosit și pentru anumite semne care trebuie să iasă în evidență. Unul dintre acestea este semnul de Slow Down.

slow down galben

Prin urmare, un brand poate folosi aceste culori pentru a crea impresia dorită în mintea consumatorului. Spre exemplu, un brand orientat spre acțiune va tinde să folosească preponderent culori precum roșul și derivate ale acesteia, iar un brand care vrea să inspire liniște se va orienta spre culori precum galbenul și albastrul.

- Advertisement -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte articole de pe site care s-ar putea să te intereseze:
1,061UrmăritoriÎmi place
1,293UrmăritoriVezi cont
67AbonațiABONEAZĂ-TE
Susține blogul prin afiliere
Articole recente
Ads
Cuprins

Aproape ai terminat de citit, îmi poți da un like pe Facebook?

Dacă vrei, te poți înscrie și la newsletter

*fără spam și îți voi trimite doar informații care cred că te interesează


No, thanks!