Pe 19 iulie 2024, utilizatorii de Windows din întreaga lume au întâmpinat celebrul „Blue Screen of Death” (BSOD), provocat de o problemă legată de software-ul de securitate CrowdStrike.
Într-un anunț, CrowdStrike a confirmat că „sunt conștienți de raportările privind prăbușiri pe sisteme Windows cauzate de Falcon Sensor”, un software creat pentru a preveni atacurile cibernetice.
Microsoft a recunoscut și ei problema, menționând că o actualizare a unui software terț a afectat dispozitivele Windows și că o rezolvare este în curs de implementare.
Microsoft acknowledged the issue as well. “We’re aware of an issue affecting Windows devices due to an update from a third-party software platform. We anticipate a resolution is forthcoming,”
Microsoft via Mashable
Impactul a fost global, cu raportări de întreruperi din țări precum Australia, Noua Zeelandă, India, Japonia și Marea Britanie. În Statele Unite, platforme și companii majore, inclusiv Amazon Web Services, Instagram, eBay, Visa și multe altele, au fost afectate. Inclusiv companii aeriene mari din SUA, precum American Airlines, Delta și United Airlines, au fost nevoite să își suspende zborurile din cauza problemelor de comunicație.
La această listă se adaugă supermarketuri, bănci, companii de telecomunicații și posturi de televiziune, alături de rapoarte din Australia despre clienți care nu au putut să plătească pentru cumpărături din cauza disfuncționalităților sistemelor de plată electronică.
CrowdStrike a anunțat ulterior că a identificat și retras actualizarea problematică, oferind și o soluție temporară pentru utilizatorii afectați:
- Reporniți Windows în Safe Mode sau Windows Recovery Environment.
- Navigați la C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike.
- Găsiți și ștergeți fișierul care începe cu „C-0000029”.
- Reporniți computerul în mod normal.
Această procedură trebuie efectuată pe fiecare computer afectat, ceea ce va necesita timp pentru restabilirea device-urilor în multe companii.