Pinterest în România este prezent încă din anul 2012. Cu toate astea multe persoane se întreabă chiar și acum ce este Pinterest și la ce este bun. Acest lucru se datorează faptului că, deși această rețea socială este prezentă de mult timp în România, nu a fost chiar atât de populară precum altele.
Principalele categorii pe care le vei întâlni pe Pinterest sunt cele de modă și diy (do it yourself). Cu toate astea, chiar dacă nu ești pasionat de modă sau diy, există multe alte lucruri pe care le vei găsi pe Pinterest. Despre asta vorbim în a doua parte a articolului.
Cum funcționează Pinterest
Pinterest este versiunea online a unui panou din camera ta pe care ții pozele preferate sau diferite idei. Sub formă de bookmark, pe platformă poți salva pozele și ideile preferate utilizând funcțiile de pin și board.
Pin este ca și cum ai adăuga o nouă poză pe panoul din dormitor, iar board este ca și cum ai aduce un nou panou lângă el, astfel ai două panouri unde să pin-uiești fotografiile și link-urile preferate pe categorii.
Ceea ce transformă Pinterest într-o rețea socială veritabilă est faptul că poți interacționa cu board-urile și pin-urile celorlalți prin comentarii, like-uri, dar și repin-uri. Cea din urmă fiind o funcție asemănătoare cu funcția de share/distribuire pe care o cunoaștem deja cu toții
Pentru ce ar trebui să folosești Pinterest
Așa cum spuneam mai sus, pe Pinterest, există foarte mult conținut pe partea de fashion și diy. Uneori acest conținut ajunge să se contopească și rezultă diferite tutoriale precum: cum să-ți împletești părul sau cum să faci un nod la cravată.
Pe lângă aceste categorii, mulți artiști recurg la Pinterest pentru a-și promova munca. Deși pentru majoritatea fotografilor Instagram este cu siguranță un mediu mult mai bun. Cu toate astea, n-ar fi rău să folosești platforma ca pe un portofoliu online deoarece mai mulți oameni pot ajunge la creațiile tale.
O altă categorie foarte populară pe Pinterest este cea de home design și ideile de amenajare, mai ales cele diy sunt extrem de îndrăgite de utilizatori. Există foarte multe site-uri care au conținut pe nișa de diy și home design care au mai mult de jumătate din traficul total venit din Pinterest.
Opțiunile nu se opresc aici și poți testa alte moduri în care să folosești platforma. Creativitatea fiind aici cuvântul cheie, poți crea infografice și diferite materiale educaționale sau challange-uri precum cele pentru fotografi, bloggeri. Spre exemplu, câteva resurse care m-au inspirat găsite pe Pinterest sunt: exerciții detaliate sub formă de gif-uri sau infografice pentru sport, idei de articole pentru blog, dar și o serie interesantă de wallpapere pentru telefon.
Reclame pe Pinterest
Reclamele pe Pinterest nu sunt chiar așa de populare în România deoarece agențiile își îndreaptă atenția către platformele mult mai populare și care, într-adevăr, aduc rezultate mult mai bune. Cu toate astea, în funcție de nișa business-ului, Pinterest poate fi un mediu în care să te promovezi cu costuri mult mai mici față de platformele populare.
Sunt curios, acum că ai aflat ce este Pinterest și care sunt cele mai populare utilizări ale sale, te gândești să devii un utilizator activ sau să deschizi un cont firmei tale pe platformă?
As vrea sa deschid un cont al atelierului Idaco..dar din har.., firma mea, producator de obiecte din piele serii mici si unicat. ( Carti legate in piele, marochinarie de lux, obiecte de decor)
Puteti deschide.