Să faci o prezentare PowerPoint poate că nu pare știință cuantică, dar nu este deloc un lucru ușor de făcut pentru că trebuie ținut cont de anumiți factori pentru a-i maximiza eficiența.
În cele ce urmează am scris cam ce mi-aș fi dorit eu să citesc în anii de facultate și în primii de job despre PowerPoint. De asemenea, am inclus și o listă cu template-uri gratuite de unde poți alege dacă nu ești foarte inspirat pe partea de design.
Structura unei prezentări în PowerPoint
În general, prezentările PowerPoint ar trebui să urmeze structura descrisă mai jos:
- Pe primul slide: titlul scris clar, cu un font mai mare, urmat eventual de un subtitlu;
- Tot pe primul slide: datele de identificare ale firmei (nume/logo) sau numele tău;
- Următorul slide trebuie să conțină un cuprins pentru ca audiența să știe la ce să se aștepte;
- Urmează slide-urile în care expui ideile;
- Din ultimul slide nu trebuie să lipsească datele de contact ale tale sau ale firmei pe care o reprezinți.
Tipuri de prezentări PowerPoint
Există foarte multe tipuri și modele de prezentări PowerPoint. Poți face una pentru a prezenta un portofoliu, o idee sau pur și simplu pentru un proiect la facultate. De asemenea, acestea pot conține informații despre unele produse, servicii, dar pot fi și transformate în PDF urmând a fie folosite ca CV-uri, diferite rapoarte și așa mai departe.
Idei prezentare PowerPoint
Atunci când te apuci de treabă s-ar putea ca pe moment să nu iei în calcul toate variabilele și să ai nevoie de niște idei pe care să le urmărești pe parcurs.
- folosește un template predefinit care se potrivește cu subiectul prezentării tale;
- adaptează prezentara la limbajul și la cunoștințele audienței;
- folosește puțin text dacă trebuie să susții un discurs pe lângă prezentare;
- folosește imagini care să susțină ceea ce zici. Găsești o grămadă de poze gratuite pe net;
- textul trebuie să fie cât mai vizibil;
- folosește diagrame simple pentru a-ți susține ideile;
- dacă se poate, fă totul ca o poveste. Va fi mult mai ușor de memorat de către ceilalți;
- include întotdeauna un slide la final cu metodele prin care poți fi contactat/ă.
PowerPoint templates
În continuare voi lăsa link-uri către niște site-uri care oferă template-uri foarte atractive pentru prezentările PowerPoint.
- https://slidemodel.com/google-slides/
- http://www.slidescarnival.com/category/free-templates/
- http://ginva.com/2016/08/free-google-slide-templates/
- http://googleslidesppt.com/
- http://slidesmash.com/free-powerpoint-templates/
- http://freegoogleslidestemplates.com/free-templates/
Pentru o prezentare PowerPoint reușită
Dacă dorești să captezi atenția audienței și să plece de acolo cu idei noi sau cu ceea ce ai spus tu în minte, ține cont și de faptul că nu vor reține doar ceea ce au văzut pe ecran ci și modul în care ți-ai expus tu ideile.
Spune totul cât mai simplu și concis pentru o eficiență mai bună și privește PowerPoint-ul din spatele tău ca pe un material ajutător, nu ca pe ceva ce trebuie să facă toată treaba de unul singur.
Vorbește în funcție de feedback-ul audienței și fă o pauză pentru a le cere întrebări suplimentare dacă ți se pare că un mesaj nu a ajuns cum trebuie la ei.
Dacă prezentarea este trimisă pe mail
În cazul în care nu folosești PowerPoint pentru a susține ideile în cadrul unei prezentări din cadrul unei conferințe sau întâlniri de business trebuie să iei în considerare, pe lângă ce am spus mai sus și următoarele aspecte.
Textul trebuie să fie destul de lung pentru a oferi informațiile necesare despre proiect, dar alege să faci un PPT cu mai multe slidere în detrimentul unor slidere cu foarte mult text pe ele.Ideile prezentate cu bullet points sunt mai ușor de urmărit și întotdeauna textul însoțit de imagini are un impact mai mare.
De asemenea, avantajul unei prezentări PowerPoint trimise pe mail este faptul că poți include în ea link-uri către diferite resurse (clipuri sau articole de blog) la care faci referire.