Ești aici: Calculatorescu » Jocuri » Jocuri de strategie vechi care au definit genul

Jocuri de strategie vechi care au definit genul

Jocurile de strategie au jucat un rol crucial în evoluția industriei de gaming și au contribuit la modul în care poveștile jocurilor de astăzi sunt create. Nu doar că acest gen de jocuri ne provoacă să gândim strategic și să luam decizii rapid, dar oferă o experiență bogată și complexă de joc.

În continuare vorbim despre 20 de jocuri de strategie clasice sau vechi, cum vrei să le spui, care ne-au marcat copilăria.

Civilization (1991)

Civilization, creat de Sid Meier, este un joc emblematic de strategie pe ture unde jucătorii aleg o civilizație istorică și o conduc de-a lungul epocilor, de la începuturile umanității până în viitorul îndepărtat.

- Advertisement -

Jocul se distinge prin complexitatea sa, oferind o gamă largă de opțiuni strategice și de dezvoltare, iar jucătorii trebuie să gestioneze resursele, să dezvolte tehnologia, să construiască orașe și să negocieze sau să se lupte cu alte civilizații. Deciziile luate afectând evoluția civilizației, de la forma de guvernare până la relațiile internaționale.

Jocul este celebru pentru conceptul strategic gradual, care te încurajează să continui să joci ore în șir, dar și a poveștii captivante.

Age of Empires (1997)

Dezvoltat de Ensemble Studios, Age of Empires este un alt colos al genului de strategie, combinând managementul resurselor cu construcția imperiilor și războiul în timp real.

Acest joc permite jucătorilor să aleagă dintre numeroase civilizații istorice, fiecare cu unități și tehnologii specifice, iar gameplay-ul se concentrează pe colectarea resurselor precum mâncarea, lemnul și aurul, care sunt esențiale pentru construirea de structuri, crearea de unități militare și tehnologice. În plus, jocul include un aspect de explorare și expansiune teritorială, precum și confruntări militare cu alte civilizații.

Age of Empires este recunoscut pentru precizia sa istorică și pentru modul în care introduce jucătorii în diverse ere istorice, de la Antichitate până în Epoca Medievală.

Command & Conquer (1995)

Command & Conquer, dezvoltat de Westwood Studios, este unul dintre pionierii genului de strategie în timp real și a avut un impact major asupra aparițiilor ulterioare.

Jocul se desfășoară într-un viitor alternativ, unde două facțiuni rivale, Global Defense Initiative (GDI) și Brotherhood of Nod, se luptă pentru controlul unei resurse valoroase numite Tiberium. Jucătorii pot alege între două campanii distincte, cu scenarii și obiective specifice fiecărei facțiuni, iar gameplay-ul implică gestionarea bazelor, colectarea resurselor și crearea și comandarea armatelor.

Command & Conquer se distinge prin povestea sa captivantă ce se desfășoară prin intermediul secvențelor video imersive și cu ajutorul personajelelor memorabile. De asemenea, jocul introduce concepte inovatoare, cum ar fi unități și structuri unice pentru fiecare facțiune.

- Advertisement -

Starcraft (1998)

Starcraft, dezvoltat de Blizzard Entertainment, este unul dintre cele mai influente jocuri de strategie în timp real și este adesea considerat un pionier în e-sport.

Acțiunea are loc într-un univers științifico-fantastic, iar jocul prezintă conflictul dintre trei rase: Terranii, Zergii și Protoss. Fiecare rasă are un stil de joc unic, cu unități, structuri și abilități specifice, ceea ce necesită strategii diferite și adaptabilitate.

Starcraft a stabilit un standard înalt pentru gameplay-ul multiplayer competitiv, fiind unul dintre primele jocuri care a avut un succes major în lumea competițiilor de gaming.

Heroes of Might and Magic III (1999)

Heroes of Might and Magic III, dezvoltat de New World Computing, este adesea considerat ca fiind cel mai bun joc din seria Heroes of Might and Magic. Combinația unică de strategie pe ture și elemente de RPG face jocul atrăgător atât pentru jucătorii strategici cât și pentru fanii RPG-urilor.

Jucătorii controlează eroi care comandă armate de creaturi și explorează hărți vaste pentru resurse, artefacte și alte obiective. Eroii pot fi îmbunătățiți, dobândind noi abilități și puteri magice, iar jocul include o varietate mare de unități, fiecare cu propriile lor abilități și puncte forte, precum și diferite tipuri de terenuri și structuri.

Heroes III este renumit pentru hărțile sale bine construite și pentru scenariile sale, oferind ore întregi de gameplay captivant.

Warcraft II: Tides of Darkness (1995)

Warcraft II: Tides of Darkness, creat de Blizzard Entertainment, a extins și îmbunătățit formula originalului Warcraft aducând în prim-plan conflictul între două facțiuni: Oamenii și Orcii, fiecare cu propriile lor campanii, unități, structuri și abilități speciale.

Un element cheie al jocului este gestionarea resurselor (aur, lemn, petrol) și construirea bazelor pentru a produce unități și a cuceri inamicul.

De asemenea, jocul include un editor de hărți, care a permis jucătorilor să creeze propriile scenarii și hărți, extinzând astfel posibilitățile de joc.

Total Annihilation (1997)

Total Annihilation, dezvoltat de Cavedog Entertainment, este un joc de strategie în timp real care se desfășoară într-un viitor îndepărtat, unde două facțiuni, Arm și Core, se luptă pentru supremație.

Unul dintre aspectele remarcabile ale jocului este varietatea și complexitatea unităților – de la infanterie robotică și vehicule terestre la nave de luptă și bombardiere, fiecare unitate are caracteristici unice, iar jucătorii trebuie să utilizeze tactici diferite pentru a le exploata eficient.

Grafica, sunetul și AI-ul avansat au contribuit la crearea unei experiențe de joc imersive și provocatoare.

Homeworld (1999)

Homeworld, creat de Relic Entertainment, este un joc de strategie în timp real care se concentrează pe călătoria unei civilizații care încearcă să se întoarcă pe planeta lor ancestrală, Homeworld.

Jucătorii comandă o flotă spațială, gestionând resurse, tehnologii și strategii de luptă în spațiu, iar unul dintre aspectele inovatoare ale jocului este modul în care este gestionată perspectiva 3D, oferind jucătorilor libertatea de a se mișca și de a lupta în orice direcție.

Grafica impresionantă pentru vremea aceea, împreună cu povestea captivantă și coloana sonoră, creează o experiență profundă și emoționantă.

Age of Mythology (2002)

Age of Mythology, dezvoltat de Ensemble Studios, urmează formula consacrată a Age of Empires, dar aduce un suflu nou prin introducerea elementelor de mitologie.

Jocul combină tradiționalele elemente de strategie în timp real cu miturile și legendele antice, iar jucătorii pot alege dintre trei civilizații: greci, egipteni și nordici, fiecare având zei patroni cu puteri speciale. Aceste puteri divine pot fi invocate în timpul jocului pentru a oferi avantaje strategice, cum ar fi invocarea unui ciclop sau a unei inundații devastatoare.

În plus față de gestionarea resurselor și construirea orașelor, jocul introduce eroi și creaturi mitice, fiecare cu abilități unice, astfel că reușește să îmbine istoria cu mitologia, oferind o experiență de joc variată și captivantă.

Empire Earth (2001)

Empire Earth, dezvoltat de Stainless Steel Studios, este un joc de strategie care se remarcă prin acoperirea unui interval temporal vast, de aproximativ 500.000 de ani de istorie umană.

Jucătorii traversează diferite epoci, începând cu Epoca Preistorică și ajungând până la Era Digitală și chiar în viitor.

Fiecare epocă vine cu tehnologiile, unitățile și structurile sale specifice, iar tranziția între epoci este un element-cheie al jocului.

Empire Earth se distinge prin complexitatea sa strategică și prin posibilitățile vaste de personalizare a civilizațiilor, oferind jucătorilor o libertate considerabilă în modul de abordare a jocului.

Rise of Nations (2003)

Rise of Nations, creat de Big Huge Games și lansat de Microsoft Game Studios, reprezintă o combinație unică de strategie pe ture și strategie în timp real. Jocul permite jucătorilor să dezvolte și să conducă o națiune prin istorie, de la Antichitate până în era modernă.

Cu peste 18 națiuni diferite, fiecare cu propriile lor unități speciale și abilități, jocul oferă o varietate de stiluri de joc.

Un aspect inovator al Rise of Nations este gestionarea granițelor, care se extind pe măsură ce națiunea crește, influențând comerțul, diplomația și conflictul militar.

Dune II (1992)

Dune II, dezvoltat de Westwood Studios, este considerat de mulți ca fiind strămoșul genului de strategie în timp real.

Inspirat de romanul science fiction „Dune” de Frank Herbert, jocul plasează jucătorii în lupta pentru controlul planetei Arrakis, singura sursă a unui resurse vitale, melanjul. Jucătorii aleg una dintre cele trei mari case (Atreides, Harkonnen și Ordos), fiecare având propriile unități, stiluri de joc și misiuni speciale.

Caesar III (1998)

Caesar III, dezvoltat de Impressions Games, este un joc de strategie care îmbină construcția și gestionarea unui oraș cu elemente istorice autentice.

Situat în Roma Antică, jocul pune jucătorii în rolul unui guvernator roman care trebuie să construiască, să dezvolte și să administreze orașe folosind concepte precum planificarea urbană, gestionarea resurselor și satisfacerea nevoilor cetățenilor.

Jucătorii trebuie să echilibreze factori precum taxele, locuințele, serviciile publice, apărarea și religia, făcând față totodată și unor provocări precum calamitățile naturale, bolile și invaziile barbarilor.

Alpha Centauri (1999)

Alpha Centauri, creat de designerul Sid Meier și echipa Firaxis Games, este un spin-off al seriei Civilization care explorează teme științifico-fantastice. Jocul transportă conceptele de strategie pe ture într-un cadru spațial, pe planeta fictivă Chiron din sistemul stelar Alpha Centauri.

Jucătorii preiau conducerea uneia dintre facțiunile coloniștilor umani, fiecare cu propriile filosofii, obiective și tehnologii unde trebuie să exploreze planeta, resursele și să dezvolte tehnologii pentru a interacționa cu celelalte facțiuni.

The Settlers II (1996)

The Settlers II, dezvoltat de Blue Byte Software, este un joc de strategie economică care se concentrează pe construirea și dezvoltarea unui oraș medieval.

Jucătorii încep cu un mic sat și trebuie să colecteze resurse, să construiască diverse structuri și să extindă teritoriul orașului.

Mecanica de bază a jocului se învârte în jurul gestionării eficiente a lanțurilor de producție și a rutei de transport pentru resurse, dar pute spune și că jocul pune accent pe micromanagement și planificare strategică, fiind necesar ca jucătorii să mențină un echilibru între diferitele aspecte ale economiei orașului.

Master of Orion II (1996)

Master of Orion II, dezvoltat de Simtex și lansat de MicroProse, este un joc de strategie pe ture ambientat în spațiu, care permite jucătorilor să exploreze și să domine galaxia.

Jucătorii aleg sau creează o rasă extraterestră și încep cu un singur sistem stelar, cu scopul de a extinde un imperiu galactic prin explorare, colonizare, dezvoltare tehnologică și, desigur, diplomație sau conflict.

Jocul include o gamă largă de tehnologii de cercetat, nave spațiale de proiectat și tactică militară spațială. Diplomația cu alte rase extraterestre și gestionarea coloniilor adăugând și un nivel profund de strategie și decizii politice.

Stronghold (2001)

Stronghold, creat de Firefly Studios, este un joc de strategie care combină construcția de castele cu elemente de RTS (Real-Time Strategy) unde jucătorii sunt responsabili pentru construirea și administrarea unui castel medieval, împreună cu așezările înconjurătoare.

Jocul pune un accent mare pe aspectele economice, cum ar fi colectarea resurselor, producția de alimente și gestionarea forței de muncă și include un sistem detaliat de asediu și apărare a castelelor, unde jucătorii trebuie să construiască ziduri, turnuri și alte structuri defensive, precum și să comande armate în lupte tactice.

Red Alert (1996)

Red Alert, parte a seriei Command & Conquer și dezvoltat de Westwood Studios, este un joc de strategie în timp real care explorează o linie de timp alternativă inspirată de Războiul Rece.

Jocul se concentrează pe conflictul dintre Aliați și Uniunea Sovietică, fiecare cu unități, arme și stiluri de joc unice și introduce noi concepte și unități în serie, inclusiv utilizarea de tehnologii futuriste și armament experimental.

Red Alert este apreciat pentru echilibrul său bine conceput între facțiuni, pentru gameplay-ul rapid și intens, dar și pentru modul său multiplayer competitiv, care a atras o comunitate largă de jucători.

Warcraft: Orcs & Humans (1994)

Warcraft: Orcs & Humans, dezvoltat de Blizzard Entertainment, este jocul care a stat la baza uneia dintre cele mai influente francize din genul de strategie.

Baldur’s Gate (1998)

Deși este în principal un RPG, Baldur’s Gate include elemente de strategie în gestionarea echipei în lupte și a devenit cunoscut pentru povestea și lumea sa complexă , inspirată din Dungeons & Dragons.


Acestea sunt jocurile de strategie vechi, de dinainte de anii 2000 cu plus/minus câțiva ani care au contribuit la dezvoltarea genului și au ținut milioane de jucători din întreaba lume în fața calculatoarelor pentru a crea strategii care mai de care mai ingenioase pentru a cuceri castele, baze militare și a genera resurse cât mai repede.

- Advertisement -
Marius Călin
Marius Călin
Îmi place să testez cele mai noi gadget-uri și vreau să aduc informații relevante prin fiecare articol scris, fie el de tip review, informațional sau tutorial. În timpul liber merg la concerte, filme, mă uit la seriale sau fac fotografii pe care uneori le postez și pe Instagram.

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte articole de pe site care s-ar putea să te intereseze:
1,059UrmăritoriÎmi place
1,276UrmăritoriVezi cont
67AbonațiABONEAZĂ-TE
Susține blogul prin afiliere
Articole recente
Ads
Cuprins

Aproape ai terminat de citit, îmi poți da un like pe Facebook?

Dacă vrei, te poți înscrie și la newsletter

*fără spam și îți voi trimite doar informații care cred că te interesează


No, thanks!