Poți avea încredere în review-urile lăsate online?

Ești aici: Calculatorescu » Diverse » Poți avea încredere în review-urile lăsate online?

Majoritatea site-urilor care vând produse sau servicii au și o secțiune dedicată review-urilor. Întrebarea este dacă poți avea încredere în review-urile lăsate online sau toate sunt false?

Prețul unui review nu este deloc unul mare și chiar pe Google Business poți primi 100 de review-uri de 4 sau 5 stele cu aproximativ 500 RON. În acest context, părerea mea este că nu mai putem avea încredere în review-urile pe care le vedem pe pagini și trebuie să ne orientăm spre site-uri de specialitate și către persoane care testează produse în care avem încredere.

Ce beneficii aduc review-urile false?

review-urile lăsate online

Ei bine, din punct de vedere SEO și trafic organic, review-urile false pot afișa acele 5 steluțe galbene sub rezultatele de pe Google. Fapt ce va crește șansele ca utilizatorii să dea click pe acel link în detrimentul altuia care se află cu 2 poziții mai sus de exempli.

Mulți utilizatori nu își dau seama că acele review-urile lăsate online sunt false și văd acolo 100 de persoane au dat 5 stele produsului și cred că este unul foarte bun. Când, în realitate, cele 100 de persoane pot fi review-uri cumpărate sau un număr fals pus de programator pe site.

În general, review-urile false (cele scrise) pot fi recunoscute după următoarele aspecte:

  • sunt scrise perfect din punct de vedere gramatic;
  • oferă mult prea multe informații;
  • laudă produsul fără să dea vreo informație;
  • vorbesc de rău concurența;
  • lasă 5 stele fără să explice de ce sau e o explicație mult prea generală;

Bineînțeles, fiecare criteriu de mai sus are multe șanse să rezulte într-un review 100% real. Părerea mea este că review-urile false sunt un fel de combinație între ce am scris mai sus și laudă produse mult prea noi apărute pe piață.

Ceva ce nu știam până de curând este că multe dintre review-urile false sunt negative. Există agenții cu o moralitate îndoielnică și recurg la astfel de tehnici pentru a trage concurența în jos în loc să crească brandul de care se ocupă.

Concluzia este că nu poți avea încredere în review-urile lăsate online, iar soluția este să urmărești bloguri, site-uri și oameni care sunt cunoscuți pentru faptul că fac review-uri sincere produselor pe care le testează.

De exemplu, în categoria review, eu voi încerca să prezint produsele exact așa cum sunt. Din punctul de vedere al unui utilizator de zi cu zi și cu mare accent pe user experience pentru că de multe ori specificațiile tehnice te pot încurca mai mult sau să iei un super device pe care să-l folosești doar la 10% din capacitate.

Să fim serioși acum, cine are nevoie de laptop cu procesor i7 dacă vrea să-l folosească doar pentru a răspunde la mailuri?

Știri din tehnologie – august 2020

Astăzi (5 august) Samsung a găzduit primul eveniment virtual Galaxy Unpacked. Acesta a fost transmis în direct din Coreea.
306FaniÎmi place
4AbonațiAbonați-vă

Articole recente

Ce este Pinterest și de ce ar trebui să-l folosești în România

Pinterest în România este prezent încă din anul 2012. Cu toate astea multe persoane se întreabă chiar și acum ce este Pinterest...

Știri din tehnologie – august 2020

Astăzi (5 august) Samsung a găzduit primul eveniment virtual Galaxy Unpacked. Acesta a fost transmis în direct din Coreea.

TN vs IPS vs VA – ce monitor să alegi

TN vs IPS vs VA, despre lupta dintre aceste monitoare vorbim în articolul de mai jos. Ele sunt cele mai întâlnite tipuri...

Parole și coduri GTA 5 – PC, Xbox One și PlayStation

Am adunat de pe internet o listă completă (sper eu) cu parole și coduri GTA 5. Acestea pot fi folosite, atât pe...

LG Velvet păreri și preț | Hands-on Review

LG Velvet este un rival perfect pentru OPPO Reno 3 5G. Asta datorită specificațiilor, dar și a categoriei de preț în care...

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Înscrie-te la newsletter

Aproape ai terminat de citit, îmi poți da un like pe Facebook?

Dacă vrei, te poți înscrie și la newsletter

*fără spam și îți voi trimite doar informații care cred că te interesează


No, thanks!