Dacă ești o persoană activă în Social Media și îți place să postezi fotografii cu tine sau făcute de tine sigur îți dorești mai mulți urmăritori pe Instagram. De asemenea, dacă jobul tău este să te ocupi de contul unui brand pe rețelele sociale, atunci ai mai multe motive să îți dorești să crești numărul de followeri în mod organic.
Există foarte multe tehnici de a face urmăritori pe Instagram, iar cele mai multe sunt discutabile și s-ar putea, ca în timp, să aibă un efect negativ asupra contului tău. Dacă nu te-ai prins deja, aici vorbesc despre orice aplicație pentru followeri Instagram care promite să te promoveze prin faptul că dă follow și unfollow multor persoane.
Am experimentat și eu cu astfel de aplicații pe câteva conturi de test pe care nu le mai folosesc în acest moment și pot spune că te vor ajuta să crești numărul de followeri pe moment. Pe termen mediu și lung interacțiunea acestora cu contul tău va scădea dramatic și te vei trezi cu 10.000 followeri și 100 de like-uri pe postare.
Astfel, hai să nu mai vorbim despre followeri de pe Instagram referindu-ne la niște numere și să privim totul din perspectiva unei comunități în jurul conținutului pe care îl creezi.
Cum să construiești o comunitate pe Instagram
O comunitate nu este ceva care apare peste noapte. Pentru a aduce urmăritori de calitate care să interacționeze foarte bine cu fotografiile și conținutul pe care îl creezi, ai nevoie de mult timp, răbdare și consecvență.
Cel mai important factor de care trebuie să ții cont atunci când îți construiești un brand personal sau consolidezi brandul firmei la care lucrezi în online este autenticitatea. Trăim într-o perioadă în care internetul este inundat de fake news, deep fake, campanii înșelătoare și influenceri care își crează o imagine prin intermediul fotografiilor mult prea editate.
Mulți dintre aceștia ajung chiar să pozeze pe scaunul din sufragerie sau pe șezlong în curtea din spatele casei și apoi să se photoshopeze în avioane private de lux sau plaje din Hawaii. Numărul lor este foarte mare așa că nu are nevoie de creștere.
Ceea ce trebuie să înțelegem cu toții din autenticitate este că o persoană trebuie să fie sinceră pe Instagram și să păstreze o relație de egalitate și prietenie cu urmăritorii. Pe de cealaltă parte, un brand trebuie să păstreze un echilibru în relația cu urmăritorii. Acest echilibru trebuie să fie între profesionalism, transparență și prietenie. Vei vrea o comunitate unită în jurul brandului tău care să interacționeze cu tine pentru ceea ce ești și pentru ce poți să oferi.
Ca un exemplu, nu te poți aștepta să ai zeci de mii de urmăritori pe contul unui brand care vinde doar tastaturi spre exemplu. Cu toate astea este posibil prin foarte mulți bani băgați în promovare și campanii cu influenceri din industria de gaming. Dar realitatea este că vei vrea ca pe acel cont să fie oameni pasionați de gaming care își schimbă tastaturile mai des decât o persoană normală și care pot reacționa într-un fel sau altul la ceea ce postezi pe acel cont.
Setările contului
▷ Numele și URL-ul contului
Dacă ai un cont de Instagram de mult timp, ideal ar fi să nu începi acum să modifici numele și URL-ul după care te găsesc oamenii pentru că vei pierde un istoric. Cu toate astea, în cele mai multe cazuri, poți schimba numele fără a afecta contul.
Fie că folosești numele tău real sau un pseudonim, evită să ai nume de genul kf989 pentru că oamenilor le va fi foarte greu să te găsească. De asemenea, nici numele foarte lungi nu sunt recomandate.
Ideal este să ai contul cu numele tău sau al brandului pentru care este creat.
▷ Poza de profil
Fotografia de la profil trebuie să reflecte oarecum ceea ce postezi pe profil. În majoritatea cazurilor aceasta trebuie să fie o poză cu tine în care fața este vizibilă pentru a permite oamenilor să te identifice.
De asemenea, dacă ai un logo care te reprezinta, atunci îl poți folosi și pe acesta ca fotografie de profil. Recomandarea mea este să alegi una pe care să o păstrezi mult timp. Spre exemplu, adesea dau click doar pe story-urile persoanelor pe care le recunosc după fotografia de profil.
▷ Descrierea contului
În descrierea contului poți folosi hashtag-uri și informații despre tine prin care să spui oamenilor cine ești și ce te reprezintă. Astfel, dacă te cheamă Popescu Ion, ești pasionat de travel și folosești Samsung Note 10 pentru a face fotografiile de pe cont și ai un site personal poți avea o descriere de genul: Popescu Ion – Travel addict, photography enthusiast (Note 10), check out my website: adresăsite.
Urmărește conturile de care ești interesat
În loc să urmărești persoane care nu au treabă cu domeniul tău sau cu ce postezi ar trebui să începi un cont de Instagram prin a urmări persoanele pe care vrei să le vezi în feed-ul tău, conturi cărora nu le vei da unfollow decât atunci când consideri că ceea ce postează nu te mai interesează.
În acest mod nu doar că vei avea o sursă de inspirație și motivație pentru următoarele tale proiecte, dar prin interacțiunea cu celelalte conturi se pot naște prietenii și colaborări viitoare.
✅ Recomandarea mea este să urmărești în jur de 1000-2000 de conturi active în prima lună și să le dai unfollow doar atunci când consideri că ceea ce postează nu se mai aliniază cu preferințele tale. Aici includ conturile prietenilor, brandurilor pe care le apreciezi, dar și competitorilor din industria ta. De asemenea, este important și să interacționezi cu aceste persoane prin comentarii relevante.
Folosește hashtag-uri relevante
Nu pune hashtag-uri doar de dragul de a pune cuvinte după #. Instagram își dă seama atunci când poza ta nu reflectă hashtag-ul și cel mai adesea aceasta ajung să nu mai apară pe pagina de explore.
✅ Deși numărul maxim admis este de 30, sfatul meu este să folosești între 20 și 25 care să reflecte subiectul fotografiei, locația, anotimpul, dar și altele mai generale precum #travel și #smartphonephotography. De asemenea, hastag-uri utile sunt și cele care identifică aparatura pe care ai folosit-o pentru a realiza poza, vei observa foarte multe fotografii postate sub #withgalaxy de către cei care fotografiază cu telefoanele Samsung.
Adaugă locația în care este făcută poza
Foarte multe persoane au început să caute pe Instagram fotografii în funcție de locurile în care sunt făcute. Motivul fiind că doresc să vadă cum arată o posibilă destinație de vacanță sau sunt deja acolo și caută inspirație pentru ce poze pot face.
Fii sigur că și alții fac la fel și dacă este o locație foarte populară, fotografiile tale vor ajunge la foarte mulți oameni în acest fel.
Implică-te în comentariile de pe contul tău, dar comentează și la alții
Comunicarea se face în două sensuri, iar pe Instagram nu există doar contul tău.
Având asta în minte, este foarte important să iei parte la discuțiile din comentariile celor pe care îi urmărești. Cu toate astea, nu uita nici de comentariile de pe contul tău deoarece dacă acestea se adună și cei care le lasă nu primesc nici un răspuns, data viitoare s-ar putea să nu mai comenteze.
Încearcă să ai un cont cât mai nișat
Nimeni nu vrea să urmărească un cont care postează chiar de toate. Nu poți avea selfie-uri, poze cu mașini, citate, concerte, filmulețe și cine mai știe și să speri că toate vor avea engagementul visat.
În ziua de astăzi, foarte mulți utilizatori de Instagram preferă să urmărească doar conturi care postează un anumit tip de conținut pentru a-și crea un feed personal prin care să dea scroll cu plăcere.
✅ Recomandarea mea este să ai un cont nișat și să păstrezi o calitate ridicată a fotografiilor pe care le postezi.
Dacă acesta este despre viața ta, nișa este lifestyle și poți combina diferite tipuri de fotografie urmărind o poveste anume. Astfel, viața ta poate fi formată din fotografiile de vacanță, ocazionalele cine din oraș și alte pasiuni de-ale tale.
Folosește-te de story
Postările în story sunt foarte folosite în ultimul timp și adesea ajungem pe Instagram și înainte de a vedea ce mai e nou prin feed alegem să dăm click pe story pentru a vedea ce se întâmplă cu viața prietenilor noștri sau a oamenilor pe care îi urmărim în timp real.
Întrebări și răspunsuri pe scurt
Follow este acțiunea de a urmări pe cineva (cont public sau privat) prin care aduci tot ceea ce postează persoana respectivă în feed-ul tău.
Story-urile sunt acele povești care dispar după 24 de ore. Adesea sunt folosite pentru a arăta urmăritorilor ce se întâmplă în timp real sau pentru a poste fotografii care nu și-au găsit locul în feed.
Fii autentic și caută să interacționezi cu genul de oameni pe care îi dorești ca urmăritori pe Instagram.
Acestea au efect pe termen scurt, iar pe termen mediu și lung riști să fii penalizat de către Instagram sau să aduci pe contul tău oameni care nu sunt interesați de tine.
Hashtag-ul a fot folosit inițial pentru a selecta un fel de categorie din care face parte poza pentru a fi găsită mai ușor. Acesta se folosește în combinația #+cuvânt.
Folosește-le doar pe acelea care descriu fotografia sau locația unde te afli și nu le pune doar de dragul de a avea mai multe.
Se spune că cel mai bine ar fi să postezi cel puțin câte o fotografie pe zi, dar eu consider că frecvența ideală este o combinație între ce așteptări are publicul tău și cât îți ia ție să faci conținut de calitate.
Concluzie
Să faci urmăritori pe Instagram nu este o știință exactă, dar toate studiile, testele și experiențele pe care le-am citit/avut, m-au făcut să ajung la concluzia că autenticitatea este singura cale prin care poți construi o comunitate de urmăritori pe Instagram care să se implice prin comentarii și like-uri la postările tale, dar care să răspundă și pozitiv la Call to Action-urile pe care le distribui.
Desigur, există multe alte metode mult mai rapide prin care poți crește numărul de urmăritori, dar chiar și în acest moment acestea sunt din ce în ce mai des blocate și descurajate de Instagram, iar în viitor cu siguranță Inteligența Artificială va reuși să descopere mult mai ușor programele menite să ofere scurtături periculoase.
Instagram este cel mai tare website
🙂 nu stiu de ce, dar aprob comentariul
Vreau multe like si uramaritori
🙂
Cum sa fac mai mulți urmăritori pe ig
Cum sa fac mai mulți urmăritori pe tik tok