Există două pagini foarte importante pentru majoritatea site-urilor/blogurilor. Acestea sunt homepage și pagina de about (despre tine sau despre blog).
Pe prima vor intra toți cei care află de blogul/site-ul tău de la prieteni sau văzând adresa pe diverse afișe/bannere în offline, dar și cititori fideli.
Pagina de about are rolul de a oferi celor care o accesează informații despre blog, misiunea site-ului și să contureze cam ce vrei să faci cu el. Pe această pagină vor ajunge și brandurile care vor să lucreze cu tine și ar fi bine să le oferi informații pentru a facilita o eventuală colaborare.
Ce să incluzi în pagina de About:
1. Povestea ta sau a blogului/site-ului.
Cititorii și brandurile vor să știe cine ești și ce vrei să faci cu blogul tău. Pentru cititori e important deoarece vor vrea să cunoască persoana din spatele articolelor pe care le citesc aproape zilnic și pentru branduri e important să știe dacă există chimie între tine și valorile lor pentru o eventuală colaborare.
Această poveste ar trebui să conțină informații despre cine ești, ce hobby-uri ai și să se înțeleagă din ea cam ce te face fericit în viață și care sunt valorile tale.
2. O scurtă descriere a blogului/site-ului.
Așa cum vorbeam mai sus despre valori, la fel se întâmplă și în cazul unui blogger/site. Fiecare are un set de valori și o idee generală în funcție de care alege despre să scrie și despre ce să nu scrie.
Tocmai din acest motiv ar fi bine să avem o scurtă descriere a blogului/site-ului pentru ca oamenii să știe ce să se aștepte de la noi.
De exemplu, aici am ales să folosesc următoarea descriere: Pe calculatorescu.ro vei găsi o serie de articole din sfera tehnologiei despre calculatoare, compomente hardware, software, dar și despre laptopuri, tablete și telefoane mobile.
Pe blogul personal am ales ca descriere: Scriu articole în care îmi exprim părerea despre anumite subiecte, dar și despre locurile pe unde am fost și festivaluri. De asemenea, am articole în care recomand filmele și serialele care mi-au plăcut.
3. Informații demografice despre tine.
Informații precum vârsta și țara/orașul în care locuiești te pot apropia de cititori din punct de vedere demografic și vor fi oameni care chiar îți vor scrie să vă vedeți în offline atunci când vor afla că locuiți în același oraș. În același timp vor exista și branduri care vor dori bloguri din anumite orașe pentru campanii și asta te va ajuta în procesul de selecție.
4. O fotografie cu tine.
Acest sfat se aplică blogurilor personale și, în cazul lor, este foarte important ca oamenii să vadă cine este persoana din spatele textelor. În acest fel, articolele tale vor prinde mai multă valoare în ochii cititorului și recomandările devin unele personale, nu doar articole citite pe un site oarecare sau într-un ziar.
În cazul site-urilor ar fi indicat, în funcție de nișă, să includă fotografii cu membrii echipei.
5. Alte locuri unde cititorii te pot găsi.
Aici este locul unde trebuie să promovezi toate rețelele sociale unde este prezent blogul/site-ul de care te ocupi. De la Twitter, la Linkedin și Instagram, e important pentru cei care te urmăresc să știe că nu exiști doar pe adresa numesite.ro și că ești o entitate complexă care își desfășoară activitatea în mai multe spații virtuale. – ce filosofic a sunat asta.
6. Informații de contact pe scurt.
Lasă-ți adresa cât mai clar, eventual cu un font de altă culoare pentru ca cei care doresc să te contacteze să o vadă cât mai ușor. Multe agenții scanează bloguri pentru a crea baze de date care vor conține câteva detalii despre blog precum nișa în care activează, câteva comentarii despre și o adresă de mail. Acestea vor fi folosite de agenție în viitoarele campanii.