Prin prisma jobului am văzut mii de bloguri și am descoperit că foarte multe dintre ele nu spun mai nimic pe homepage așa că am decis să scriu despre ce trebuie să afișezi pe prima pagină a unui blog din punctul meu de vedere.
În continuare vorbim despre aceste elemente cu mențiunea că ele nu trebuie să fie vizibile doar pe homepage, ci pe fiecare pagină deoarece s-ar putea ca mulți să ajungă pe blog printr-un articol descoperit pe Facebook sau în motoarelor de căutare, nu direct pe homepage.
Informații de contact
Am lucrat lunile trecute la o bază de date cu bloggeri generaliști și dintr-o listă de peste 300 de bloguri am ajuns cu un tabel în Excel cu aproape 150 de bloguri care nu aveau nici o pagină de contact sau adresă de mail vizibilă.
Bugetul era destul de mare și ajungea pentru majoritatea blogurilor pe care le verificasem, așa că pot spune că în jur de 150 de bloggeri au pierdut o oportunitate, zic eu, bună.
Categorii
Categoriile reprezintă cea mai rapidă metodă prin care un brand sau o agenție își poate da seama exact despre ce este blogul tău și ce fel de subiecte abordezi. De asemenea, acestea sunt foarte utile și pentru motoarele de căutare (SEO) dar și pentru cititori pentru a le facilita navigarea pe site.
Social icons
În momentul în care îți creezi o comunitate, o parte dintre cititorii tăi vor accesa blogul în mod direct, iar alții vor vrea să te urmărească și pe rețelele sociale pentru a fi la curent cu lucrurile pe care le faci. Astfel, cei care nu verifică blogul constant vor putea vedea noile articole pe Facebook, în descrierea contului de Instagram sau într-un story cu swipe-up pentru conturile care au peste 10.000 de urmăritori.
Căsuța de căutare
Căsuța de căutare este un element pe care WordPress îl adaugă by default în sidebar pe noile bloguri. Adesea trecută cu vederea, aceasta are un rol foarte important, acela de a ajuta utilizatorul să caute anumite informații direct pe site-ul tău.
Poate fi folosită de către cititorii tăi pentru a găsi un articol pe care l-au citit în trecut și vor să-l arate și prietenilor sau pur și simplu să îl citească din nou, dar și de agenții și persoanele care se ocupă de campanii pentru a verifica dacă ai mai scris de brandul pe care în reprezintă sau despre concurență.
Tot ce am vorbit mai sus poate fi afișat în meniu și în sidebar (deci vor fi afișate în toate paginile blogului). În continuarea paginii ar trebui să fie o listă cu ultimele articole sau cu ele împărțite în moduri diferite și creative precum: pe categoriile importante, cele mai citite articole din ultima lună, cele mai comentate articole, etc.
În curând voi scrie și despre ce trebuie să conțină un site de prezentare. Revin aici cu link.